Usein kysyttyä

Tällä sivulla on asiakkaidemme usein esittämiä kysymyksiä.

1. Laskutatteko hinauksesta suoraan vakuutusyhtiötä?

Kyllä! Asiakkaalle hinauksen hinta on useimmiten 0 €.

Jos asiakkaalla on vakuutuksessaan keskeytysturva, voimme lähes aina lähettää asiakkaan tiedot ja laskun hinauksesta suoraan vakuutusyhtiöön. Asiakkaan on kuitenkin aina hyvä tehdä itse vahinkoilmoitus. Lue lisää suorakorvauksesta.

2. Täytyykö asiakkaan olla paikalla, kun hinausauto saapuu?

Asiakkaan ei tarvitse välttämättä olla paikalla ja tästä voidaan sopia asiakkaan kanssa etukäteen. Usein autot siirretään ilman asiakasta, jolloin myös auton lukitsemisesta ja avainten noutamisesta sovitaan erikseen.

3. Pitääkö hinattavaan autoon päästä sisälle?

Useimmiten on erittäin tärkeää, että hinausauton kuljettaja pääsee auton sisälle vapauttamaan käsijarrun, vaihteen ja rattilukon. Jos autoon ei pääse sisälle, auton siirtäminen on huomattavasti vaikeampaa.

4. Pitääkö auto olla jätettynä paikkaan, josta se voidaan ottaa suoraan kyytiin?

Sitä parempi, mitä helpommin hinausauto pääsee suoraan hinattavan auton taakse tai eteen, josta se voidaan vetää suoraan kyytiin. Aina tämä ei ole kuitenkaan mahdollista, joilloin kannattaa varmistaa, että auton ympärille jää muuten riittävästi tilaa, jotta sitä voidaan tarvittaessa työntää ja liikuttaa.

5. Voiko hinattavan auton ovet jättää auki?

Yleensä ovia ei kannata jättää auki, jos auto joutuu odottamaan vähänkään pidempiä aikoja tai jos autossa on mitään arvokasta. Asiakkaan kanssa voidaan sopia, miten auton avainten kanssa menetellään, kun hinausauto saapuu paikalle.

6. Miten auto ja avaimet viedään korjaamolle?

Teemme yhteistyötä alueen autokorjaamojen kanssa, jolloin meidän on helppo viedä auto, avaimet sekä omistajan yhteystiedot korjaamoon. Asiakkaan kannattaa kuitenkin aina olla yhteydessä korjaamoon jo ennen hinausta, jotta selviää milloin auto pääsee huoltoon tai pitäisikö se mahdollisesti viedä jonnekin muualle.

Hinaustarpeen yllättäessä soita numeroon 0400 692 066.